Město jako výstava
duben – listopad 2015 _ 7 instalací ve veřejném prostoru / 7 míst / 7 uměleckých skupin / 7 měsíců / 7 vernisáží _ díla i vernisáže jsou VOLNĚ PŘÍSTUPNÉ veřejnosti
Vernisáž (ukončení akce): 20. 10. v 17 hod.
Průběh zahraniční mise Sochy pro Plzeň bude možné sledovat na Facebooku a webových stránkách, kde budou i zveřejněny podrobnosti k jejímu návratu.
Depo, vozovna městské pouliční dráhy
„Hned po nastoupení dovolené (od počátku roku 1882) jsem přestěhoval svou dílničku z domu U Zvonu, kde vznikla moje obloukovka, do zrušeného plzeňského cukrovaru,“ píše ve svých pamětech legendární vynálezce František Křižík. V době „stěhování dílničky“ nejspíš ještě netušil, že továrnu zanedlouho příznačně vystřídá budova tramvajové vozovny, která na pozemcích zaniklého Rolnického akciového cukrovaru – i s vynálezcovou pomocí – vyrostla roku 1899 podle projektu městského stavebního úřadu.
Původní část objektu depa Elektrických drah královského města Plzně, jak se podnik jmenoval, tvořila zděná hala se čtyřmi vjezdy v průčelí a střechou z ocelové konstrukce, jejíž skelet dodala firma Emil rytíř Škoda. Objekt byl roku 1926 ještě rozšířen o druhou budovu, přesto však po skončení druhé světové války z kapacitních důvodů došlo k jeho adaptaci na trolejbusovou halu a v 50. letech na dílny.
V srpnu 2014 město zprovoznilo depo nové, umístěné v prostoru zaniklého Karlova. Objekt si ještě téhož roku vypůjčila společnost Plzeň 2015, která do něj přesunula významnou část svých programových a partnerských aktivit. Jejich realizaci by měl prostor – nově nazvaný DEPO2015 – sloužit až do prosince roku 2017.
Jak to vypadá se Sochou pro Plzeň? Děkuji.